søndag 19. september 2010

MH-testen er gjennomført

En liten film av Frost og Hera som begge ønsker det samme beinet, selv om de hadde tilgang til et hver. Som dere ser så var det ikke det største hotellrommet vi hadde, men alt går :-)


Da har vi endelig fått gjennomført MH-en, i øspøsende bergensvær så klart :-)
Tatt i betraktning hvor mye jeg har jobbet med usikkerheten til Frost, så synes jeg resultatet ble veldig bra.
Beskriveren sammenfattet testen på denne måten:
"En ung hund som er rolig, men mangler den siste biten av mot for å tilnærme seg  "det skumle" på egen hånd og gå helt frem til figurantene. Han har en fin avreagering, men mangler litt på interessen/motivasjon/konsentrasjonen."
F.eks dro han rett ut i skogen, når han skulle jakte på filla. Lurer på om han fikk overvær av han som dro filla da eller noe annet, for han hadde veldig god fart ut :-) Samme skjedde andre gang, så filla vakte tydeligvis ikke tilstrekkelig med jaktinstink i han.

Han fikk også overvær av skytteren, så han fikk ikke med seg når testleder kastet fra seg leken under LEK 2.

En ting som jeg ble litt imponert over var at han fulgte med testleder, det hadde jeg ikke forventet. Også synes jeg avreageringen hans på skrammelet var litt kul. Her skulle det virkelig sjekkes ut med at han gikk oppå hele greia :-)

På denne testen fikk jeg en veldig grei oversikt over hva som ligger i Frost og hva vi fortsatt må jobbe mer med. Det var ihvertfall kjempegøy å delta på denne testen og ikke minst ha en liten roadtrip med Kristin og Hera :-)

Pga været ble det vanskelig å filme alle momentene, men Kristin brukte mobilkameraet sitt, og legger nok filmene ut på Youtube om en stund vil jeg tro.


2 kommentarer:

  1. Gratulerer til bestått MH. Jeg har lest beskrivelsen og synes den er veldig bra! Du har gjort en toppenjobb med Frost, og skal være stolt!!! Vi er i hvert fall veldig stolte over dere!! Stor klem fra oss!

    SvarSlett
  2. Kjekt å lese : ) Det var en kjempekjekk tur!

    SvarSlett