lørdag 29. august 2009

Tur til Kubbetjørn, kongestol og smokke-tre

Idag kjørte vi Geir til togstasjonen på Sandnes (han skal til Kr.sand og reunion med klassa fra høyskolen) før vi pakket i bilen og dro en tur til Kubbetjørn. Jeg kjenner at jeg gleder meg til Frost blir litt eldre og tåler mer, så vi kan gå skikkelige fjellturer. Nå holder vi oss til 1-2 timer i svært rolig tempo der Frost løper litt frem og tilbake, snuser, kommer inn for en godbit og så løper ut igjen :-) Kontakten mellom oss har blitt mye bedre og når vi i tillegg har tatt med kattemat, er det ikke lange stykket han løper bort fra oss. Ble pølser og lever på han i dag, men tror nok han liker det også ;-) Kom ihvertfall inn med jevne mellomrom.

Mye spennende å lukte på her gitt

Men likevel flink på å komme når jeg roper (stort sett...)

Tror han synes det er fantastisk deilig å løpe løs i skogen

"Her kommer jeg"

Ulven vår

Her hadde vi gått litt feil, så vi måtte tusle litt tilbake før vi fant den riktige stien. Men se for et vakkert landskap vi tusler i...

Ved Kubbetjørn MÅTTE så klart Frost hoppe uti vannet. Det er stort sett det første han gjør når han ser et vann eller en bekk som er stor nok til å romme han.

Midt i skogen var det noen som hadde skåret ut denne kongestolen av en trestamme.

Og litt lenger langs stien var det et smokke-tre
(trykk på bildet så får du se det i større format)


"De lignet litt på meg, men hva har skjedd med ørene??"


Tilbake på Gramstad møtte Frost sau for første gang.
Desverre ingen som ville komme til gjerdet og sjekke ut Frost så han har ikke hatt nærkontakt med noen av dyrene enda.

"Oj, så mange der var"


1 kommentar:

  1. D var nok en spennende tur for Frost!!!! D er ikke hver dag man får se et smokke tre.... Han må ha lurt på hva sauene var for noe også:)Han virker så tillitsfull og trygg....

    SvarSlett