søndag 31. oktober 2010

Det er mer trening som må til:-)

Ja da har vi vært på vår andre LP-konkurranse og det kunne nok gått bedre :-)

Hadde fra før bestemt meg for å hoppe over Fellesdekk, for jeg stoler ikke på at Frost blir liggende og lar de andre hundene være i fred. Og jeg merket med en gang vi kom dit at dette blir en utfordrende dag. Ny plass, nye lukter og ikke minst MANGE nye hunder.... Frost har problemer med å konsentrere seg i nye omgivelser og spesielt når der er fremmede hunder i nærheten, så det er nok en ting vi må trene på.
Han gikk en kjempefin Lineføring, men falt ut på slutten og da bestemte jeg meg for å hoppe over Fri-ved-fot også. Vil heller ha en fin trening med han enn at han løp ut av ringen eller holdt på med sine egne ting.

Innkalling, hopp over hinder og dekk fra holdt er ting han egentlig kan, men ble nok litt for mye forstyrrelser for han i dag. Og på STÅ hadde jeg bestemt meg for å kjøre kraftig dobbeltkommando fra før, så da ble det en del trekk. Så da ble det to selvbestemte 0-er, og resten er ting vi absolutt kan forbedre.

Synes dagen i dag viser at han egentlig kan øvelsene, bortsett fra fellesdekk, men vi må trene mye mer på andre hunder som forstyrrelse. Noe jeg ser på som en stor utfordring, siden jeg faktisk ikke aner hvor hundene i denne byen oppholder seg.  Og det holder ikke med de vi trener sammen med, siden Frost kjenner de og dermed ikke trenger å gå bort til dem og passe på hva de holder på med.

Tror nok et ledd i treningen er mye, mer, mest passeringstrening, så andre hunder ikke blir så spennende.

2 kommentarer:

  1. Dette høres bra ut. Ser ut som du har en plan og vet hva du skal trene på :)

    SvarSlett
  2. trene trene trene, så går det bra til sist ;-)) Dere er så flinke, men jeg ønsker å se han i AG også. Tror gutten din hadde elsket det. Kurs??

    SvarSlett