torsdag 27. januar 2011

Hva har vi gjort den siste tiden??

Som en del av instruktørkurset skal vi sette opp kriterieplaner for de ulike øvelsene, og det er jammen ikke like lett hele tiden. Mye som må endres etterhvert ser jeg, men det er jo slik vi lærer :-)

Frost har ikke trent spor siden sporkurset i slutten av november, hovedsakelig pga snø og dårlige forhold, så på søndag hadde vi oss en liten økt. Frost var ikke helt på nett på det første sporet,men spor to og tre gikk som en drøm. Tydelig at det lille tipset jeg fikk fra Frode hjelper, for han roer seg på en helt annen måte nå og har et mye mer konsentrert søk :-)

Prosjekt SUPER-KUL rusler og går. Merker at kontakten med Frost er mye bedre når vi er ute og går i skogen nå. Han søker oftere tilbake til meg, og får de belønning i form av enten godbit eller leke. Sinnsykt fornøyd med at han nå klarer å leke med meg i skogen, ikke bare være opptatt av å snuse. Han er fortsatt veldig miljøberørt når vi går i byen eller tettbebygde strøk, og skal lukte på ABSOLUTT ALT, men roer seg veldig bra når han får beskjed om å gå fint ved siden av meg. Trenger noen påminnelser om å ikke trekke, men jeg klikker og belønner hver gang han selv korrigerer tempoet og ser ut til at det siger inn etterhvert :-)

Den siste tiden har min blodprosent og jernnivå vært altfor lavt, og det virker som om Frost merker dette. Nå har han begynt å sove ved siden av stolen eller sofaen jeg sitter i igjen, og blitt mye mer kosete, diltete og sutrete om jeg går ut av rommet og han ikke får være med. Blir utrolig fascinert over hva de kan merke :-)


Forrige uke var Kristin og Hera en kjapp tur på besøk her og da fikk vi trent litt på lineføring (bakover) og target på musematte. Ser ut til at Frost virkelig synes musematten er kjempegøy, for han traver/halvgalloperer mot den og slenger begge potene på. Ekstra kult blir det når underlaget er litt glatt så matten sklir litt bortover :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar