mandag 13. juni 2011

En uke til eksamen...

...og Frost har tatt sommerferie :-) What to do, what to do??
Etter som eksamenstiden har nærmet seg, har jeg økt treningene litt og litt, og nå har jeg økt de LITT for mye :-( (Det hørtes ut som om jeg trener veldig mye med han, men det stemmer nok ikke det heller) Den siste uken vi har trent har han vært veldig ivrig til å begynne med, men motivasjonen har dalt etter 4-5 repetisjoner, og jeg har vært for dårlig til å avslutte på topp. Jeg føler selv jeg har vært relativt flink på å variere både lek og godbiter, måter å belønne på og intensiteten, men har tydeligvis gjort det på feil måte, siden motivasjonen har dalt fremfor økt.
Kommandoene har Frost oversikten over (ihvertfall inne i stua og i hagen), og de 5 siste momentene i kjedingen har han stålkontroll på, men med en gang jeg setter på de neste momentene daler motivasjonen. Vi får jobbe videre med det, og ta resultatet av eksamen som det kommer. Jeg har brukt så mye tid som jeg overhodet har hatt anledning til, så vi krysser fingrene for at det går bra. I morgen blir det kommando-fri dag for Frost sin del ihvertfall. Ser ut til at for mye terping har motsatt virkning på den gutten, da blir det kjedelig og da kan vi heller finne på andre ting :-)

Jeg og Kristin har nå bestemt oss (på vegne av Frost og Hera) for å ta utholdenhetsprøven(UHP)  til neste vår, så da har vi begynt sykkeltreningen. Har funnet en kjempefin grusvei, uten trafikk, hvor vi kan trene så mye vi vil. Blir noe annet for Frost å løpe ved siden av sykkelen enn å tusle ved siden av vogna ihvertfall.
Er det forresten noen som vet hvor Schæferklubben, avd Rogaland har denne testen? En fast løype eller vilkårlig sted, og hva slags underlag løpes det på?

2 kommentarer:

  1. Isj - ikke noe kjekt. Men tror du ikke at en liten pause og mindre trening i et par dager får han "på plass" igjen? Har jo vært litt varmt også - og med den pelskåpa på hadde vel ikke vi heller vært helt i vårt ess?
    Kult med UHP da. Lykke til med begge deler! Når kommer dere til Sandnes?

    SvarSlett
  2. Tror absolutt at en pause er midt i blinken for han nå. Ser det på sportreningen også... når vi har hatt noen ukers pause er han mye mer intens og grundig i søket.
    Har faktisk ikke tenkt over at varmen kan ha noe med saken å gjøre, men du skal ikke se bort fra det GM :-) Mye å tenke på og ta hensyn til med våre søte "små" :-)

    SvarSlett