fredag 1. juli 2011

"Kosestund"

Frost har aldri vært noe særlig glad i kos, klapping og generell håndtering, men vi har trent på det og han blir stadig bedre :-) Vi har merket spesielt stor endring etter at Noah kom til verden. Nå virker det som om han plutselig er blitt klar over at han ikke er verdens midtpunkt lenger, og dermed oppsøker oss mer for litt kos og oppmerksomhet :-) I dag tenkte jeg å prøve et lite eksperiment med stell av pelsen. Hadde klar både børste og godbiter, satte kameraet på og ventet for å se hva han gjorde. Her har han allerede lagt seg på anvist plass, men vanligvis bruker jeg å sette meg ned på bakken og vente til han legger seg ned ved meg. Når han har lagt seg ned presenterer jeg børsten, tar noen småtak og gir en godbit. Deretter ber jeg han legge seg helt ned, siden det er lettere å børste pelsen hans da. Da holder vi på med børsting en liten stund, oppstykket med godbiter, før vi avslutter før han blir for lei og prøver å gå derifra.
Idag ville jeg prøve noe nytt... ikke gi han beskjed om å legge seg helt ned, men vente og se hvor lang tid han brukte på å gjøre det på eget initiativ. Vi fikk ikke holde på så lenge, siden Noah våknet og krevde mat :-) men synes likevel vi har kommet langt i håndteringstreningen, ihvertfall at jeg håndterer han ;-)  Synes det faktisk ser ut til at han koser seg litt også...
Kosestund på terrassen (dere kan bare skru av etter 8:30, da måtte jeg inn til Noah og kameraet gikk til max innspillingstid)

I går tuslet vi en liten tur i skogen på Fotland, og da er det jo kjempegøy å løpe etter pinner. Hadde tatt med kameraet for å dokumentere familien på tur, men denne filmen var det eneste vi fikk tatt før batteriet var flatt :-)  Pinne på Fotland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar