tirsdag 14. februar 2012

Sportrening og playdate med Sasha

Idag møtte jeg Helle (Firbent Terapi) på Tjelta for å trene litt spor sammen. Jeg la først ut to korte (30 meter og 5 meter) som han gikk veldig bra, men hadde lyst å gå over sluttgjenstanden og gå sporet videre. Jeg hadde dette "problemet" med Frost også, så nå må jeg gå litt inn i meg selv og finne en god måte å bygge opp interessen for gjenstand i sporet.

Bente kom også en tur for å sosialisere lille USA-importerte Sasha også. Hun er 2 dager eldre enn Click og de fant virkelig tonen.



Etter playdaten fikk Pippi gå to spor. Det første var relativt kort, men der skulle hun velge riktig figurant i enden. Hun hadde retning rett mot meg (som var riktig figurant), men når Bente plutselig snakket litt, endret hun retning og gikk rett på henne. Da fikk hun ingen belønning, så hun kom deretter mot meg :)

Andre sporet skulle være litt lengde på, og da gikk jeg over markene på Tjelta.... planen var å krysse det som så ut til å være en liten bekk, men når jeg kom ned dit var den ca 5m bred.... så ble litt annen rute, men likevel ca 1,3 km :-) Pippi gjorde en veldig god jobb hele veien, helt på slutten mistet hun sporet mitt litt og strevde fælt for å finne det igjen, selv om jeg satt bare 10m unna henne. Tydelig at hun bruker nesen sin ihvertfall og ikke går på synet.

Og til slutt en liten film av Click vs. kjettingen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar