onsdag 18. april 2012

Kart og kompass

Idag tok jeg med Click for å trene litt på praktisk bruk av kart og kompass. Kjørte ut til Dale og trasket oppover til Dalevatnet. Stoppet et par steder for å ta ut kartreferanser, finne kompasskurs og bruke terrenget for å finne ut nøyaktig hvor jeg var på kartet. Tydelig at jeg trenger mer trening i å ta ut kompasskurs, uten å bruke kartet, siden jeg hele tiden havnet 10grader til den ene eller andre siden, når jeg sjekket kursen mot kartet :-) Og da kan jeg fort havne på helt feil sted i det lengre løp.

 Dalevatn sett fra den sørlige demningen


 Skal godt gjøres å gå seg vill her












Dalsnuten ruver i det fjerne


 Trofaste turvenner

 Etter en turt rundt Dalsvatnet, fulgte vi ruten som går utover mot Lifjell

 Akkurat kommet over kammen, og ser Stavanger innimellom fjellene

 Meditasjon??

 Vi valgte "Kort Løype"



 Stavanger



 En liten kvil i bakken

 Vi fant en morsom leke nede ved stranden på Dale






Jeg er jo relativt godt kjent i dette området, så navigeringen førte ikke til de største utfordringer, men godt å trene litt uansett. Neste gang blir det nok i et annet område, hvor jeg ikke er så veldig godt kjent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar