torsdag 20. juni 2013

Gjennomført appellprøve 15.mai

...og nesten alt ble bestått, bortsett fra fellesdekken :( Noe som jeg kjenner er skikkelig bedritent, siden han har vært så stabil på den før (og etter). Vi hadde jo en fellestrening noen dager før, og da spratt han opp på samme måte, men det har bare skjedd når vi trener på Dale. Jeg funderer og funderer, men får ikke gjort så veldig mye med det, annet enn å trene, trene og atter trene :) 

Øvelsene i appellen er i hvert fall:

Tilgjengelighet - dommer skal få sjekke tennene til hunden og hilse på en relativt normal måte :)
Fellesdekk - 5min med skjult fører og hund som kommer spaserende forbi etter 3 min
Fri ved fot - 2 min med kommandering fra dommer
Apport - apport av to gjenstander som dommer har i bilen, i vårt tilfelle en caps og flat plastflaske
Innkalling - dommer lokker hunden bort fra fører og på signal kalles den inn

Første helg i juni ble det roadtrip til Kristiansand sammen med Beate, for å ta 24t førstehjelpskurs. Dette er en del av grunnkurspakken som må gjennomføres og bestås før vi får begynne på B-prøvene, og nå når det er gjennomført er det bare fellesdekken ( og en maaaaaaasse trening) som gjenstår før vi kan gå opp til prøver :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar