torsdag 26. juni 2014

Gamle spor og melding på rare ting :)

Har hatt litt fokus på spor i det siste, og de 4 siste dagene har vi fått 3 overnattaspor. Det første var etter meg, ca 60 m med en kryssing av sti. Click sjekket ut denne stien, men kom inn på sporet av seg selv igjen :) Veldig godt fornøyd med gutten her, men usikker på om jeg styrer han ubevisst. 

 Neste spor var etter Beate, hvor jeg så hvor hun gikk hele tiden. Også kort spor på 50 meter, med to gjenstander, som han markerer klart og tydelig :) 

Tredje sporet gikk vi i dag, hvor jeg bare fikk beskjed om hvor startsløyfen hang + en sløyfe 5 meter lenger frem og ca hvor sporet gikk. Click slo på sporet med en gang, så tydelig at vi gikk ut samme sted som sporlegger :) Skikkelig ivrig og syntes det var noe dritt å måtte legge seg ned og vente på startsignal. Her hadde jeg ikke peiling på hvor sporet nøyaktig gikk, så det var bare å følge på :) For noen uker siden la jeg ut et felt i samme område som vi ikke fikk tatt, og ironisk nok gikk sporet rett over den ene gjenstanden. Click markerte på denne også og fikk belønning. Jeg ser ikke noe stort problem med at han plukket denne, siden han har fått forbi mange andre gjenstander som ligger i andre spor og som ikke har lukt av meg/sporlegger.  Men det er greit å følge med på dette, om det skulle bli en utfordring. 

Ellers har det blitt noen turer i området rundt oss, litt kløvtrening og ellers friluftskos :) 
Jeg har vært så heldig å få låne to kløver av folk som ikke bruker de lenger, så får jeg se hvilken vi lander på. Første kløven ble testet i går. Denne er av merket Laika, og jeg synes den ligger bra på han. Skal prøve noen flere turer, også teste den andre kløven etterpå, den er av merket Breeders (tror jeg). 




Pinne må man ha





Vi har også trent litt på melding på figurant med hund. Her er en film av Click som melder på Beate og Saga
Og en til fra Beates synspunkt


Vi fikk en økt med dette på onsdagstreningen også. Da var det Morten og Snusken som var figuranter, og da boblet det litt vel mye over for det lille Clickehodet. da ville han aller helst bare leke, men kom etterhvert inn til meg uten melding. Sendte han på nytt, mer leking, men ikke like mye som første gang, retur til meg hvor han plukket bittet ca 10 meter fra meg. Ny sending og veldig bra melding. Etterpå var det melding på gående figurant som han gjorde kjempebra. Mens vi var på påvisning ba jeg Morten og Snusken legge seg ut igjen, og denne gangen meldte han veldig bra. Morten hadde lagt seg bak en stor stein, og Click løp inn på ene siden og var kjapt ute på andre siden, så kan umulig ha vært så mye basing da :) 

Snusken runderer...
...og melder :) 

Silja melder på meg (som ikke helt har kontroll på kameraet)


Idag fikk vi tid til en liiiiten tur rett etter jobb før jeg hentet Noah i barnehagen :) Gikk først overnattasporet som John hadde lagt ut etter trening i går, før vi prøvde oss på en ny og ukjent sti som snirklet seg oppover fjellsiden mot Dalsnuten. Etterhvert dreide den litt mer sørover, og langsmed Gandsfjorden. Gikk et lite stykke før vi måtte snu. Alltid kjekt med nye steder å gå :) 
 Utsikt mot Stavanger

 Og innover mot Sandnes

Fine gutten min 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar