torsdag 16. februar 2017

Litt diverse trening den siste tiden




Det har vært vanskelig å komme seg på onsdagstreningene den siste tiden, men det betyr ikke at vi ikke har trent :) Ved hjelp av gode treningskollegaer, har vi fått trent teiger i ulikt terreng. 

Teig etter TC
Her hadde han gjemt to gjenstander, men dette visste jeg ikke på forhånd. Vi fant en av hans gjenstander, en mann som tilfeldigvis forvillet seg inn i området når vi var der, og en kjeledress som noen hadde slengt fra seg. Den siste gjenstanden lå knappe 5-10 meter fra der Click passerte den, men i et bratt terreng, og hvor vi tydeligvis kom på feil side av vinden. Med litt hjelp fra TC fant vi den også til slutt :) 


Teig etter Trude
 Trude har også vært kjempesnill og hjulpet oss. Hun la ut 3 små gjenstander og en skjorte i teigen. Jeg hadde ingen forhåpning om å finne de små gjenstandene, men tenkte at skjorta må vi vel finne. Det ble stikk motsatt gitt. Han fant alle de små gjenstandene, men skjorta var veldig vanskelig å lokalisere. Vi fikk litt tidsnød også, så måtte gi opp jakten den kvelden, men vi fant den heldigvis dagen etter :) Under er film av funnet, og etterpå trente vi litt mer på melding på gjenstander ;) 



Teig etter Bjørn
Bjørn laget også en fin teig til oss. To av yttergrensene her var en grusvei og en sti, så da ble planen å sende Click inn i teigen, mens jeg gikk på stien/veien. Dette funket supert en stund, men plutselig begynte Click å snappe bittet på vei ut fra meg. Da kaller jeg han inn, tar ut bittet og sender han avgårde igjen. Evt stopper jeg han ute, ber han slippe og deretter søk videre. Tror han plukket 4-5 ganger, før han plutselig sluttet igjen. Etter 3 utsendinger da, fant han en hanske som hang i et tre. Han prøvde først å tak i den, men den hang akkurat litt for høyt oppe, så da ble det melding istedenfor. Tok bilde og sendte mld til Bjørn for å høre om dette var riktig gjenstand, noe jeg fikk nei på, så da var det bare å søke videre. Etter ca 15 min fant vi den riktige gjenstanden. Her ble det litt avstandsmelding (ca 15-20m) når han lokaliserte den første gang, men når jeg skulle rekonstruere (for å kunne filme det), meldte han slik han skal :) 




Ellers så har vi trent litt rallylydighet.... vår utfordring er at Click synker bak i sitt, så nå har vi hatt fokus på å få han nærmere... synes vi begynner å nærme oss ihvertfall 


Litt annet moro også som vi trener på







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar