fredag 14. mai 2010

Dobbel dose Frost

I natt har vi sovet ute....... og det var kaldt ;-) Men også veldig deilig.

Jeg har snakket så lenge om å overnatte ute i naturen, så nå var det på tide å gjøre alvor av planene. Før har jeg vært med på "organisert overnatting" med klassen, men denne gangen skulle være første gang jeg var helt, totalt, fullstendig, mutters alene :-) Geir skulle jo på jobb i dag, så da kunne ikke han heller være med.

Ble ikke den lengste turen, gikk til Storlibu (ca 30 min fra parkeringsplassen) men deilig uansett avstand. Og jeg kjente på veien inn at det var noen år siden jeg hadde gått med oppakning. Det var på en måte ikke fullt så lett å sprette opp bakkene denne gangen.

Vel fremme ved Storlibu var der en familie som allerede var ved hytten, så da tuslet jeg videre til gapahukene

 Vi lå i den til venstre
Fant endelig ut av selvutløseren på kameraet ;-)

Ironisk nok så hadde familien i den andre gapahuken en siberian husky som også het Frost ;-)
 Vi ankom rimelig seint, ca 20.30 så da var det egentlig bare å gjøre i stand kveldsmaten. Jeg ble sittende ved bålet sammen med de to andre "voksne" og snakke litt med dem og det viste seg at de også bodde i Egersund. De hadde tatt langhelg og skulle være der til lørdag. Kjempekoselige folk med noen herlige unger.

Ca kl 3.00 kom det noen mennesker inn i "leiren" og romstrerte noe voldsomt. Skjønte ikke helt hva som skjedde, men når jeg skrudde på hodelykta ble de nok klar over at gapahukene var opptatt og gikk derifra. Frost var overraskende rolig mens de holdt på, og la seg til å sove igjen med en gang.
Det var ned mot 0 grader i natt og tilogmed Frost syntes det ble litt kaldt. Han kom og la seg inntil og nesten oppå soveposen min for å stjele litt varme.

Når vi endelig stod opp og gikk ned til vannet så vi plutselig at de som hadde kommet om natten, hadde brukt båt og slått opp leir på stranden. Der la 5 stykker på rad og rekke i soveposer og sov ;-) Takk og lov det ikke hadde regnet i natt.
 Pilen viser hvor gapahuken ligger og de i soveposen la på stranden like til venstre for pilen 

Vi kombinerte turen med litt kroppskontroll og problemsløsning for Frost. Filmen ser du her


 På veien hjem, 5 minutter før vi kom til bilen, valgte Frost SÅ KLART å hoppe i den svarteste myra han kunne finne, så da ble det spyling på terassen og tørking etterpå. Og da kom det plutselig en bie som Frost begynte å jakte på.

 Kunne ikke finne den på dette bildet, men har merket den på bildet under


1 kommentar: