tirsdag 29. juni 2010

World Dog Show..og valgets kvaler

Da har vi kommet tilbake fra en fantastisk tur til World Dog Show (WDS) i Danmark. Vi var med som mental støtte på sidelinjen, men jeg må innrømme at jeg ble litt bitt av basillen. Frost skal jo ikke avles på, men hadde vært veldig gøy å hatt en bedømming på han. Jeg er virkelig i tenkeboksen, så vi får se hvordan det blir :-)

Hele 96 HG-er var påmeldt til utstillingen og det var utrolig morsomt å se så mange samlet på samme sted. Vi, Linda og Kristian overnattet på campingen like ved utstillingen, og jeg ble egentlig overrasket over at det ikke var mer hundeglam om natten. Torsdagen var det HG-er sin tur i ringen på WDS og fredag var det spesialutstilling for gruppe 1, like i nærheten. Der var det 22 som var påmeldt.

 Kristian og Linda har slått opp sine telt

 På vei til utstillingsområdet, campingen ligger i bakgrunnen

 Dagen er kommet og Linda, Strax, Kristian og Berit er dollet opp og klar til å løpe fint :-)

 "Hææh??"

 Strax i ringen, han fikk "very good"

 Kari og Aipo kom som nummer to i Åpen klasse hannhund... imponerende

 Berit ble nr 1 i mellomklasse tispe... kjempebra

 Skjønne Berit

 Nemi ble nummer 4 i mellomklasse tispe, veldig bra siden dette var hennes første utstilling

 Geir og Frost tok utstillingsdramaet med knusende ro. De trivdes best med å ligge og slappe av og bare se på all "galskapen" rundt seg

 Heras resultat kommer jeg ikke på i farten... Kristin: gi meg gjerne et vink

 Berit og Nemi konkurrerte mot hverandre på spesialutstillingen, hvor Nemi gikk av med seieren

 Forsøk på gruppebilde..som vanlig har jeg FULL KONTROLL over min egen hund ;-) Til mitt (elendige) forsvar, så hadde Berit løpetid og Frost er virkelig interessert i det.

 Men jammen klarte vi å få et greit bilde til slutt


  Brødrene Vallgården Freezing Frost og Fantom Finder (Strax)

Etter all utstillingsstyret var det på tide å løpe det litt av seg og da fikk Frost og Strax strekke på bena sammen. 
 Skjønnasene

 Berit og Hera



På veien opp til Hirtshals kjørte vi ut til kysten og lot Frost løpe og leke litt

 BAAAALLLLLLLL!!!!!!!!

 Må jobbe litt med timingen kanskje..

 
 En tur på kafe måtte vi også

 Familiebilde i Hjørring

 Før vi skulle kjøre på fergen tok vi en tur på stranden, hvor jeg og Frost fikk løpe av oss litt energi. Ikke godt å si hvem som syntes det var gøyest ;-)




PS: Det som møtte oss når vi kom hjem søndagskveld halv 12, var et hus som hadde skrudd av all strøm og en fryseboks full av tint kjøtt, fisk osv.... JIPPI. Fin avslutning på turen ;-) Men ikke engang det kunne legge en demper på at vi hadde hatt noen fantastiske dager i Danmark, sammen med mange kanonkjekke folk. 

Tusen takk for en fin tur og vi ser fram til flere møter:-)

3 kommentarer:

  1. Kjekk lesning : ) Hera fikk very good og ble nr 3 juniortispe :)

    SvarSlett
  2. Åh så gøy å se!! For et fint bilde av deg og Frost på stranden!!!!!!!! Gleder meg virkelig tils vi ses igjen!

    SvarSlett
  3. Dere husket vel å stikke innom Lidl i Hjørring å handle røde pølser,billig øl og vin i kartong? vh tomas

    SvarSlett