torsdag 26. januar 2012

Grisehuset på Tjelta

Click har skjønt at det lønner seg å legge seg strategisk under Tripp-Trapp-stolen... her er det GARANTERT at maten komme dalende fra oven :-)

Idag var vi en tur til Tjelta for å trene sammen med andre fra Siddis-familien :-) Det var første gang for Click her inne, og der er det maaaaange hunder innom i løpet av en uke. Så de første minuttene gikk til å lukte , lukte og atter lukte. Spesielt masse å bli kjekt med siden det nettopp hadde vært en labbis der inne, som hadde fått sår på halen og dermed sprutet blod over alt der inne. Slik blir det med en alltid logrende hund ;-)

Jeg begynte med å leke med han rett og slett. Jeg vil ha en ellevill lek i alle miljø, og da er det god trening å leke i et grisehus, men mange andre hunder i nærheten, deriblant en meget verbal Pippi, som syntes Helle var dritkjedelig siden hun bare satt der :-) Click falt litt ut når det hadde vært stille en stund og deretter kom bråket, men han bare kikket seg rundt og fortsatte deretter lekingen. Etterpå trente vi ro. Det kommer vi til å få bruk for når vi er på trening og kurs rundt omkring :-) Planen er han han skal slå seg til ro i et bur, men jeg hadde ikke det med meg i dag, så da festet jeg han i båndet og belønnet når han satt stille og så på. Etterhvert la han seg faktisk ned også og da ble det en rolig jackpot (masse pølsebiter som han fikk kose seg med)

 Se så fint han ligger :-)

 Helle og Pippi, Siri og Ki (på teppet), Beate og Terkel og Pål og ?? nærmest oss.

Flinke gutten har fått belønning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar