torsdag 10. mai 2012

To korte spor

var det vi klarte å skvise inn i dag :-) Ca 15 min liggetid på begge to, første sporet ca 150 meter og det andre ca 250-300 meter. På begge to fikk han "Søk"-kommando ca 2 meter fra sporet (90grader på), og måtte selv finne ut hvilken retning sporet gikk. Begge spor gikk han riktig vei (WEEEEEE) og var ikke i tvil om hvor han skulle. Han jobber veldig godt, men skulle gjerne hatt litt mer intensitet/fart i sporet. Når jeg vet at han er på sporet holder jeg litt ekstra tilbake i linen, så han skal lære seg å være bestemt når han følger sporet. Dette blir dermed et tegn til meg også om at han faktisk er på sporet, og ikke bare svinser rundt. Dette var første gang vi trente spor i regn, så derfor ble liggetiden litt kort, men tror ikke jeg skal bekymre meg for det fremover.

Terreng: skogsbunn og mose
Lite vind, og mye regn :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar