søndag 5. august 2012

En finfin søndag

En uke igjen før ferien starter og jeg er i aller høyeste grad KLAR for den :-)

Idag har vi hatt en finfin dag. Først en morgentur (før fuglene feis) på meg, Noah og Click, mens Geir fikk sove litt ut, deretter Skjævelandsskogen hvor Click fikk trene litt spor, samt oppstalling i skog, deretter litt bading i Skjævelandshølen (litt usikker på om det er vannet/elva som heter det, eller stedet), før vi kom hjem og grillet.

"Den godbiten skulle jeg gjerne hatt" 

Tante Batis og Kalle

Beate og Kalle kom frem litt før oss, så de hadde lagt ut et spor for meg, og tror det ble liggende ca 1 time. Vi må nok jobbe mer med motivasjon for sporet, eller rett og slett koble spor = folk/gjenstand i enden.... for det førset sporet var dritdårlig... han finner frem, men har ALLVERDENS med tid, og kan gjerne finne på å svinse litt hit og dit, sjekke ut andre lukter før han fortsetter på sporet. Så nå blir fokuset mitt på å bygge opp forventning og motivasjon. Så derfor ble det helt ferske spor etterpå. Først fikk han se Beate løpe ut i skogen, før han ble tatt bak bilen, så han ikke fikk se helt hvor hun løp. Ventet noen minutter og da var det fart i gutten når han endelig ble satt på sporet. Gikk mesteparten med nesen ned, men med såpass ferskt spor, så ble det noen ganger at nese kom opp, og da stoppet jeg han. Med en gang nesen kom ned igjen, fikk han gå. I følge Beate gikk han nesten samme rute som hun gikk, og det er jo ikke verst på såpass ferske spor. Dette sporet ble ca 70-80 meter langt.

Etterpå gikk Geir og Noah ut i skogen, dette sporet ble ca 300 meter. Her også hadde han et godt tempo og intensitet, men jeg måtte stoppe han en gang, da det virket som om han var på feil spor. Da runderte han rundt meg igjen, og fant sporet veldig greit. Derfra var han veldig bestemt på hvor sporet gikk og fant "de savnede" uten problemer :-) Jeg må rett og slett bli flinkere å trene spor når vi er på trening, ikke bare fokusere på runderingen (selv om det er kjempegøy, og jeg er mer avhengig av flere folk til dette).
Etter sporene ble det en liten tur ned i elva for litt svømming før vi tuslet hjem.

 Som kveldstur ble det en tur på litt over en time, langs litt av ruten til "De 7 Ulvungane". Vi gikk opp Trappene, til Skulefjedle, Hanafjedle og Høgaste, før vi kom til Eventyrbrua og Krågeberget :-) Jeg har jo hørt mye om HanaTrappene , men må si at jeg ble litt skuffet når bildet under er utsikten hele veien opp. Det var veldig gjengrodd, men når jeg endelig kom opp fikk jeg en kjempefin utsikt over byen vi bor i :-)

 Ikke så lett å nyte utsikten her

 Her var det litt lettere :-)

 Ulven "Trones" på Skulefjedle


 Litt gjengrodd på stien også


 Click på "Eventurbrua"

 "Sanda" står på Krågeberget

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar