søndag 28. oktober 2012

Runderingskurs med Frode igjen

Fy søren som jeg har gledet meg til denne helgen. En hel helg med rundering, knallkjekt selskap og veldig dyktig instruktør.  
 
Vi var knallheldige på lørdag, sol fra skyfri himmel, og noen få plussgrader (tror jeg).
 
Utsikten når vi lå ute som figuranter.
 
Ikke feil med dette fine været nei
 
Planlegging i skogen etter opptråkking av området
 
Det kom en dame forbi som hadde med seg et kobbel av lundehunder
 
Click er klar til å rundere
 
Jeg mistet litt tellingen på antall slag han gikk, men tror han gikk 11 stk, noe som vel er det lengste han har gått, og helt uten påvirkning. Det som imponerte meg mest på denne økten var at han var like giret på de siste slagene som på de første, og han bare stormet ut. Det jeg skal jobbe videre med er å skryte av han når han løper langt nok ut og deretter fremover (når terrenget gir meg denne sikten). Det jeg må passe på da er om han søker inn igjen mot meg da, eller om han fortsetter å jobbe, men det finner vi snart ut av. Dersom skogsinnkallingen gir en pekepinn, så tror jeg ikke det er noe problem :-)
 
En liten film av gullgutten

Anna, Noah og Kristin koser seg ved bålet i pausen
 
Kursets minste, og absolutt kuleste, deltager Ghebo :-)
 


Noah syns det var helt greit å bruke mamma som hest
 
Fineste gutten min skal tidlig krøkes
 
Ghebo klar til dyst
 
Ble mye diskusjon og meningsutveksling i løpet av helga
 
Beate og Ghe
bo
Chebo i farta
 
Selv om vi var mesteparten av dagen inne i skogen og skyggen, så var det veldig koselig å vite at solen var der ute og ventet på oss
 
Ellen Beate og Kira er klare
 
Kristin og Hera venter på utplassering av figuranter
 
Anna ble funnet på første slag
 
Andre økt brukte de fleste til å trene på melding. Frode kom en tur innom på fredags kvelden for å vise meg litt hva de første stegene er (få Click til å ta løsbittet, holde det selv, holde det mens jeg også holder, holde det i utgangsstilling), og på lørdagen la vi på at han skulle komme inn i utgangsstilling med bittet i munnen. Prøvde en eller to ganger at figuranten holdt Click, presenterte bittet og deretter kom inn med det i utgangsstilling før han fikk "Vis"-kommando. Jeg ble skikkelig imponert over hvor fort han tok det og var superfornøyd med dagen :-)
 
 
 
Søndagen møtte vi opp i Vigreskogen på Nærbø. Der er det en knallfin "nybegynnerløype", hvor du har virkelig bra oversikt og ser hunden hele tiden mens den er ute på slag. Ikke fullt så fint vær i dag, kald vind og det var meldt MYE regn i løpet av dagen. Heldigvis kom ikke regnet før de siste timene, men det ble vått nok da :-)
Frode klargjør kaffekoppen
Hera var førstemann ut denne dagen
 
Beate og Ghebo
 
Søndag trente vi bare på melding, hvor vi tok meldingen med ut i skogen. Og her gikk det ikke fullt så bra som dagen før. Jeg hadde ikke tydelige nok kriterier, hverken for meg selv eller Click, og gikk nok litt for fort frem, noe som gjorde at vi fikk en liten knekk, og måtte bruke litt "for masse" energi på å komme tilbake til utgangspunktet og jobbe videre derfra. Fordelen er jo at jeg vet hva vi skal jobbe videre med, men må bli enda flinkere på å sette tydelige kriterier.
 
 Click blir LITT forstyrret av alle som står og ser på....
 
...men belønningen kan vi storme ut og hente :-)
 
På vei inn med melding
 
Jesper
 
Raketten er sluppet
 
Jippi!!!!!
 
 Midtlinja :-)
 
Av en eller annen grunn hører jeg sangen "Bad boys" når jeg ser dette bildet
 
Click trener på melding han også
 
Flying dog
 
 
Videre plan....
- Hjernevaske inn utgangsstilling som "defaultadferden" hos Click
- baklengskjede hele meldingen, ved hjelp av å sette sammen småkjeder.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar