lørdag 6. oktober 2012

Spor på Veraland

 
 Litt av utsikten vår i dag :)
En til tider veldig våt dag, men som vanlig veldig kjekk. Følte meg litt priviligert når jeg bare trente sammen med A-godkjente idag :-)
 
 Idag ble det 3 korte 1times gamle spor på Click, samt et helthelthelt ferskt på slutten av dagen.
De tre første ble tatt rett etter hverandre, med Kåre som figurant i enden.
Første sporet ble rett under 100 meter (ta det med en klype salt, da jeg er ELENDIG på å bedømme avstand, og ihvertfall inne i skog/ulendt terreng), og Kåre var skummel der han lå i enden, men når Click endelig skjønte at det faktiskt bare var et menneske, så ble han veldig lykkelig ;-)
Andre sporet ble på ca samme lengde, men der fikk Click overvær av Kåre etter halvgått spor. Holdt han igjen, så han måtte ned med nesen, men tydelig at han lette med synet. Han er ihvertfall veldig lett å lese, for når han begynner å nærme seg figuranten går halen i sirkel, fremfor å holde den opp eller med lett logring når han er på sporet :-)
Tredje sporet fikk jeg beskjed av Kåre om å stole på hunden min, og det var sikkert bra :-) Trodde han hadde lagt sporet i en annen retning, men når Click dreide mot venstre var det bare å følge på :)
 
Det jeg er kjempefornøyd med på disse sporene er at Click ikke snudde seg bak til meg for å få hjelp en eneste gang, han var på jobb med en gang selv om der var mange sauer rett ved siden av han og han lekte bra med Kåre. Ikke på samme måte som han leker med meg, men det så virkelig ut som om han hadde det kjekt, ihvertfall når Kåre hadde pipedyr på siste sporet ;-)
 Paul klargjøres til å legge spor :-)
 
 Knallfornøyd med at Click ikke fokuserte på sauene i det hele tatt før vi begynte på sporet.... etterpå derimot..... da skulle de helst jages ;-) Tydelig at det å gå spor har begynt å gi litt verdi for han ihvertfall.
 Langbein :-)
 Click har begynt å sikle litt når bilen står stille og vi venter på trening. Det vises litt på bildet under, på høyre side av snuten (nesten midt i bildet). Lurer litt på om det er forventningssikling, siden han ikke viser antydning til slikt i andre situasjoner.
 
 
Det siste sporet var det Bjørn som gikk ut for meg. Siden jeg måtte hjem til kl 15, så gikk vi det med en gang. Hadde egentlig tenkt å sette Click på sporet litt lenger fra bilen, men han var jammen på jobb med en gang han fikk på seg selen og tok vinkelen (der mange hadde gått frem og tilbake) uten problemer :) Så da ble sporet nesten dobbelt så langt som jeg hadde tenkt, men det gjør jo ingenting. Og jammen fant vi oss en flink figurant i Bjørn også. Fikk Click veldig godt opp i lek med pipeballene :-)
Kåre og Aud på vei ut for å gå sine spor

1 kommentar:

  1. Så kjekt at spora går bra! Du har jo jobba en stund med spor nå. Målretta trening e bra greier. Og apropo at det var du og bare A godkjente der. Det va godt me ikkje ble utkalt på leiteaksjon for då hadde du stått igjen på Veraland aleina...he..he.. ;-)

    SvarSlett