torsdag 5. mars 2015

Sportrening på Dale

Toppen av luksus å møte opp til trening til vanlig tid og gå rett på et 3 timer gammelt spor :) Starten av sporet lå på andre siden av gjerdet for runderingsløypa, så da fikk vi et ekstra moment med en valp som ble belønnet mens vi hadde sporoppsøk. Vi fikk et sportap over et asfaltstykke, men med litt veiledning fra Tone så fant vi det igjen. Når vi hadde funnet sporet igjen, gikk han rett på en gjenstand, som også trygget meg på at vi var på riktig spor. Vi fikk noen gjerder å hoppe over og en meget spiss vinkel som Click måtte jobbe veldig i, men når jeg endelig flyttet meg litt (stod visstnok midt i vinkelen) fant han sporet igjen og duret av gårde. Rett før siste gjenstand kom vi inn på noen av stiene som går i området og jeg kjente jeg ble veldig usikker på hvordan dette skulle gå, men da fant han jammen en ny gjenstand :) 5 av 5 gjenstander ble funnet og fin makering på alle. Alt i alt veldig godt fornøyd med jobben hans, og ekstra fornøyd når jeg fikk beskjed om at sporlegger hadde hatt med seg to hunder mens hun gikk sporet. Den ene hadde gått litt overalt, mens den andre hadde tuslet i eller i nærheten av sporet hele tiden. Jeg hadde ikke sett noe endret adferd på han ihvertfall, så det lover jo godt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar