søndag 17. april 2016

Sportrening i Hålandskogen

Onsdag var vi på NRH-trening i Hålandskogen. Planen min var to spor, ett med litt lengde og et på knappe 100m med figurant i enden. De ble liggende ca 2 timer før vi gikk de.  Under er bildet av det første sporet... Rød er sporlegger og turkis er meg og Click. Skjønner ikke helt hvorfor siste del ble så  stor avstand til sporet, for dette var på en skogssti, som sporlegger sa hun hadde lagt på, men aldri godt å vite :) Det jeg er KJEMPEFORNØYD med er at vi hadde to ganger på og av sti, hvor det var tydelig at Click JOBBET aktivt for å følge sporet, ikke slik som før, hvor det har virket som om han bare har fulgt stien, uten å bruke nesen. Han fant en av to (tror jeg) gjenstander, pluss slutten som var en pipegris.

Spor 2 tok vi uten figurant i slutten, siden vinden hadde snudd litt, og Click var såpass PÅ at det gikk som en drøm. MYE nedfall og avkappede greiner, så for min del ble det 100m høye kneløft. Også dette ble et supert spor, hvor Click sjekket ut noe boss som noen hadde lagt igjen bak en stor stein, men direkte tilbake på eget spor og rett på pipegrisen etterpå. 

I forkant av sporene, trente vi litt meldingstrening. Jeg og Click ble med figurant ut på 50meter, figg ble stående igjen med Click, mens jeg gikk inn igjen til midtlinja. Da presenterte figg løsbittet, og Click hadde STOR fart inn igjen til meg. Før han fikk VIS-kommando, fikk han en leke som han tok med ut til figg og de lekte der ute. Dette gjorde vi tre ganger, og slik skal vi fortsette å gjøre i en periode fremover nå. Håpet og planen er da at vi skal få slutt på de ekstra sekundene han bruker ute hos figg før han returnerer med melding til meg. 

1 kommentar:

  1. I tett skog har jeg også opplevd at gps sporingen blir "feil" ift der vi har gått.Det er nok antennen som ikke klarer å ta inn gode nok signaler... Og da ser det ut som om man har gått til siden for sporet :-P

    SvarSlett