mandag 23. november 2015

Spor på Dale og Flassamyr

Forrige onsdag var det trening på Dale hvor vi fikk to spor på ca 200m. Første sporet gikk han supert, hvor vi hadde underlagsskifter fra gress til asfalt som han taklet supert og slutten ble funnet og markert.
Spor nr to gikk egentlig skeis fra første meter, hvor han dro markant til høyre og opp mot grusveien. Da bar det tilbake til start og da fulgte han sporet veldig bra. Mistet sporet ca 30m fra slutten og lette lenge og vel etter det. Kjempefornøyd med at han ikke gir opp, men fortsetter å søke, og perfekt timing at slutten kom rett etter dette :)



Lørdag var vi på Flassamyr hvor jeg ville ha langt spor, mellom 1,5 og 2 km, med figurant i enden.

Ser at han stort sett har gått nesten i fotsporene på sporleggeren, noe jeg er kjempefornøyd med. På slutten, når vi nærmet oss vannet, løftet plutselig Click nesen veldig, og var veldig villig til å rase på det han hadde på overvær, men når jeg holdt han igjen gikk nesen ned igjen og han fortsatte. Jeg ble litt usikker på om han hadde hoppet over på et annet spor her, siden adferden hans endret seg litt, men heldigvis lot jeg han gå videre, for etter knappe 500 m fant han Kåre som lå skjult under Jervenduken. Morsomt at han ikke så Kåre før han var knappe 1 meter fra, så tydelig han bruker nesen sin og ikke synet. På dette sporet måtte vi over 2 gjerder og krype under et annet, hvor Click ikke hadde tid til å vente på meg mens jeg knotet meg over og under. Han må nå holdes igjen for å ikke stikke fra meg og søke videre på sporet. Etterhvert skal vi trene på at han kan legge seg ned og vente i sporet, men for øyeblikket trener vi på å få opp mer intensitet og motivasjon i sporet, så da blander vi ikke inn noe form for lydighet ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar