lørdag 4. februar 2017

Flott rundering på Sviland

I dag kom jeg hjem med et stort smil rundt munnen etter trening :) 
Siden vi var på runderingskurs i november har fokuset vært på å få mer kontroll på midtlinja og samarbeid når Click løper ute i skogen. Det er ikke så veldig mange øktene vi har hatt, men jammen har det hatt effekt. Nå føler jeg vi er på god vei til en fint samarbeid i runderingen :) 
For noen dager siden gikk jeg tur på Sviland, og selv om jeg har gått der maaaaaange ganger før, så kom jeg plutselig på at det egentlig er supert runderingsterreng i den høye skogen. Så derfor kom vi litt ekstra tidlig før trening i dag, og merket opp en midtlinja, siden der ikke er en tydelig sti som går hele veien. Tror man kan komme opp i nesten 800m, alt etter hvor man starter :) 

Siden jeg fortsatt ikke stoler på at Click ikke løper hele skogen rundt, uten å bry seg om hva jeg sier på midtlinja, så velger jeg fortsatt å planlegge hvor figuranten skal ligge. Figg 1 lå knappe 100meter foran der jeg sendte på første slag. Click kom flott inn når jeg ropte og vi fikk enda et blindslag på venstre før han fant GroElin. Neste figg lå litt lenger fremme, på motsatt side, rett før en 90graders vinkel. Han kom inn rett før der hun lå, så da ble Click sendt ut nesten samme sted som han kom inn, og rett på Ritva :) Fine meldinger og vi fortsatte fremover. Ene gangen prøvde han å løpe over miftlinja 10 meter foran meg, men jeg klarte å få han inn til meg (HURRA!!!!), for han stormet ut til figg som knakk en kvist (ikke med vilje) :) Fin melding der også og vi fortsatt et stykke før vi avsluttet med blindslag. 5 funn, ingen bittsnapping, førbar hund og godt fornøyd hundefører :) Kan vel knapt bli bedre da :) 

 Click er rød og jeg er turkis :) 

Økt 2 ble en ny økt med innkallingstrening :) Det tror jeg nok ikke vi skal slutte med på en god stund. Når vi var ferdig fant jeg ut at GPSen var tom for batteri, så har bare spor etter Click, også har jeg tegnet inn midtlinja. Her var det funn på hvert slag og vi hadde vel 7-8 slag, med et innlagt blindslag på slutten. SUPERlydhør hund, som jeg mistenker skjønte at der ikke var figg ute, men han løper likevel ut og sjekker, før han bråsnudde når jeg blåste). 

Grønn er Click og rødt er midtlinja, som jeg har tegnet inn, siden GPSen gikk tom for batteri. Vi hadde noen flere slag som ikke kom med. 

Nå skal vi ha litt pause fra rundering og fokusere på spor i ulike former og variasjoner :) 



 Frosken var tydeligvis "überkul" for DJ

 Siden det ikke regnet i dag ble det bålkos i lunsjen  

 Oppstalling er KJEDELIG, syntes Click 

 Fine flisa Frigg venter spent på sin tur

Fra søt til crazy på et øyeblikk :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar