onsdag 15. februar 2017

Ooooovervær på Dale

Var egentlig litt usikker på hva vi skulle trene i dag, vurderte om vi skulle gå rundering, men kjente at det skal vi ha litt pause fra i en periode. Vi har hatt noen skikkelig gode økter de siste gangene, og nå skal vi kjenne godt på den følelsen fremover :) Planen er å trene mer spor i tiden som kommer, men jeg synes de må ligge lenger enn de gjør på onsdagstreningene. Når jeg kom til Dale gikk jeg oppover dalen for å kjenne litt på vinden og den passet perfekt for laaaaaange overvær :)

Figg ble sendt opp til steingarden, som skiller de to beitemarkene (rød prikk), og vi begynte å tusle oss oppover. Det var tydelig at Click været noe, for han løp avgårde med en gang. Søkte mye mot gjerdet på venstre side av marka, men kom når jeg kalte han inn. Hadde det ikke vært så mørkt, skulle jeg tatt film, for det er så moro å se når hundene får figg i nesen :) Da bar det strake veien over markene. Overværet hans ble ca 450 m, og meldingen/påvisningen ble nesten 300m.

 Jeg har prøvd å tegne inn ca hvordan vi gjorde det... grønt/turkis er ruta jeg gikk, og rødt er Click. Rød prikk er figuranten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar