lørdag 2. juni 2012

Oppsummeringsblogg igjen ;-)

Siden jeg ikke får makket meg til å skrive blogg hver/annenhver dag, så blir det en del oppsummeringsblogger, og dette er nok en slik :-)

Tirsdag: En kort LP-økt med Kristin, fokuset var klossen/utgangsstilling. God jobbing av Click, men VELDIG tydelig at Hera er en stor forstyrrelse. (Hun er jo ULTRAKUL). Avsluttet med en fellesdekk, hvor jeg faktisk kunne gå fra ca 5 meter, og bevege meg rundt uten at han løp til Hera. Hadde han i båndet hele tiden, men han reiste seg bare en gang :-)

Onsdag: NRH Sviland (rundering): To små økter med 6-7 slag på første økt, og 2 slag på siste økt. Vi kjører fortsatt med påvirkning, ser ikke ut til at Click har skjønt at der er folk der ute, selv om han ikke ser de. Kjenner at jeg blir litt "stresset" av akkurat det, siden jeg er redd han skal bli for avhengig av påvirkning, og dermed ikke vil løpe ut uten. Noe annet som er utfordringen på Sviland er all hogsten som ligger på bakken. Dette gjør at hundene ikke kan løpe rett ut til figurant, men må finne en bedre løype som går litt på kryss og tvers. Det skal jo ikke være et problem for hunder som er litt mer drevne, men jeg skulle gjerne hatt en litt mer "rett-frem" linje fra midtlinja til figuranten.

Torsdag: LP Canis (Forus) Mer klossen og utgangsstilling. Click nærmer seg mer og mer foten min nå, men har en liten sperre ca 15-20cm fra låret mitt. Men det løsner mer og mer, så om jeg er flink(ere) å trene fremover nå, så har han den inne og får en kanonfin utgangsstilling :-) Vi fikk også trent litt mer på "bli liggende", men ulike forstyrrelser fra meg. Han ligger veldig bra, men likte IKKE at jeg gikk bak en bil og forsvant litt ut av syne. Da var det opp på beina og komme travende mot meg :-) Dette må vi trene på, siden apellen til NRH har 5min fellesdekk med skjult fører og forstyrrelse (hund i bånd som skal gå forbi)

Fredag: Fri Altså bare tur og tusling i nærmiljøet, samt vært streikevakt sammen med meg da :-)

Lørdag: NRH Vatneleiren (rundering) Nytt sted og veldig nytt underlag (tørr myr, med gamle strå liggende oppå og høyt gress på den ene siden, og meget bratt stigning på den andre siden). Her kjørte jeg to økter, hver med to slag på myra og to opp i bakken. Også her ble det med synlig påvirkning, siden jeg vil ha han til å løpe mest mulig rett ut. Jeg har begynt å legge inn påvirkning, ta Click bort 5 sek (snu han rundt) og deretter sette han på samme sted på midtlinja før han blir sendt ut. Planen er å hale mer og mer ut tiden han blir tatt bort fra påvirkningen, og deretter ta bort hele påvirkningen (så fort som mulig).  I det bratte terrenget fikk han en "hare", figuranten satte seg opp i fjellsiden, og når Click hadde fokuset oppover, gjorde figgen seg til kjenne og løp opp til toppen og forsvant. Her fikk vi jammen noen frustrasjonsbjeff, og han løp så fort han bare kunne oppover, så dette blir bra. Ingenting å si på innsatsen ihvertfall :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar