torsdag 21. juni 2012

Onsdagstrening i Ølbergskogen

Stort mannefall på trening idag, men vi ble i det minste 3 stk, så da fikk vi trent litt på overvær :-) Og jammen var vi så effektive at alle tre fikk to økter hver :-) Click var virkelig på jobb med en gang og løp ut. Han hadde veldig stor avstand til meg, mye mer enn han har hatt før, og det var tydelig at han visste hva han skulle.

1.økt
Første figurant skulle være opp ei et tre, høyt nok til at han måtte jobbe litt i området for å lokalisere han, men lavt nok til at han nesten kunne nå han. "Problemet" var bare at Click løp så fort ut, at figuranten holdt fortsatt på å knekke greiner og sette seg til når Click kom frem. Dette hadde vi ikke trent på før, så Click syntes det var litt skummelt, men når han tok en liten runde rundt, fikk han overvær og stormet rett frem :-) God læring der ja.
Andre figurant hadde lagt seg inn i et av de avlange skurene, oppå en trestabel, og det var veldig tydelig å se når Click fikk henne i nesen. Han var på vei motsatt vei, men når han fikk henne i nesen bråsnudde han og løp rett inn i huset.

2.økt
Her hadde jeg bedt figurantene om å legge seg i en av garasjene, med delvis lukket dør (åpen nok til at Click kunne komme seg inn) og inne i brannbua. Figuranten i garasjen fant han med en gang, men brannbua var litt verre. Vi ble gående rundt i området, Click jobbet hele tiden og snudde seg ikke mot meg en eneste gang for å be om hjelp. Etter noen runder fikk han sirklet inn området, og var kjapt borte ved døren til brannbua og brøytet seg vei inn :-)

Etter NRH-treninga var det tid for min og Beate sin trening... vi hadde avtalt en liten joggetur på Solastranda, og det er jammen lenge siden jeg har jogget på sanden :-) Kjente det godt i bena etterpå, men jeg har fortsatt en del å gå på når jeg jogger. Er nok litt for lite flink å presse meg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar