søndag 11. september 2011

Sopp?? Nei takk!!!

Hadde avtalt sportrening sammen med en del andre på lørdag og hadde planen klar for hva jeg skulle gjøre og hvordan :-) Tok Frost ut av bilen så han skulle få gå litt på do, og der var han jammen løs i magen. Noe som ikke er så altfor uvanlig, slikt skjer innimellom, så derfor begynte vi med treningen. Denne gangen var det asfaltspor som stod på plakaten, og siden Frost ikke har gått så mye av denne typen, begynte sporet på gress, over asfalt, tilbake på gress og avsluttet på grus/asfalt. Midtveis i sporet dro han veldig mot en gressflekk, hvor han satte seg ned for å gå på do igjen. Fortsatt løst, men rett etter han var ferdig fikk han overvær av figuranten og gikk rett i belønning. Neste spor rotet han MYYYYE, virket nesten som om han ikke ville gå det, så det avbrøt jeg og satte han i bilen. For å sjekke om det hadde med figuranten i enden, gikk jeg ut et eget spor, hvor jeg la leke i enden. Dette sporet gikk vi helt ferskt og snuten til Frost var som limt i bakken. Rett på leken uten noe form for vingling pga overvær, og hadde oss en knallfin lekeøkt, med både knurr og "filleristing". Planen for neste trening er sosialiseringsring, og helst med flest mulig mannfolk, siden det er de som er farligst. Tilbake i bilen ser jeg plutselig at slevet henger fra munnvikene hans, noe som det aldri bruker å gjøre. Vel hjemme ble han slapp og sikkelet fortsatte å renne, så han var helt våt på siden han lå på og det dannet seg store dammer der han hadde lagt.  Ble en telefon til veterinærvakta, som mente han kanskje kunne være kvalme eller vondt i munnen. Pga lekingen før på dagen og ingen reaksjon når jeg sjekket munnen utelukket jeg det siste, men kunne ikke skjønne hva han evt hadde blitt kvalm av. Senere på kvelden kom mest sannsynlig svaret ut bakveien, i form av en helt intakt sjampignon. Og det samme kom ut idag på formiddagsturen. Han hadde fortsatt litt sikling fra morgenen, men dette har gitt seg i løpet av kvelden, og han har blitt mer og mer lik seg selv i løpet av dagen :-)

Tusen takk til Ellen Beate som ringte og forklarte meg hvordan jeg følger med på sirkulasjonen hans. Du er toppen EB :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar