torsdag 12. juli 2012

Litt løping og litt spor

Søndag tok vi en joggetur til Dalevatn, dyppet oss litt der og løp ned igjen...eller ble vel ikke så mye løping opp (den første bakken er TUUUNG), ble vel mer spretten (eller ikke) gange oppover, men vel oppe den første bakken, ble det løping resten. Selve turen er ikke så lang, knapt 3 km, men med litt bading og svømming, kupert terreng og en infernalsk fluesverm, fikk vi jammen temperaturen opp, ihvertfall jeg, Click så ikke ut til å være så veldig berørt :-)

Mandag tror jeg ikke vi gjorde noe fornuftig egentlig.. ikke som jeg kommer på ihvertfall.

Tirsdag ble det sportrening på fotballbanen i nabolaget... korte godbitspor med gjenstand i enden, kortkort line og klikkeren klar i hånden med en gang han snuste på gjenstanden. "Klikk" og jammen kom ballen susende over hodet på Click. Gikk 5 slike spor, der det 4. var 15 meter... etter 8 meter stoppet Click, kikket seg bak som for å spør "Og hvor er gjenstanden??"  Når han ikke fikk respons fortsatte han :-)

Onsdag ble det sportrening i Skjævelandsskogen med Beate og hundene. valgte da spor med figurant i enden. Click lekte litt med Beate, før han fikk se henne løpe ut i skogen, før jeg dro han bak bilen, så han ikke fikk se hvor hun gikk. VELDIG god intensitet i sporet, men jeg satte han på litt for tidlig, så han så hvor hun gikk borti skogen der. Ventet han ut når han løftet hodet, og lot han gå på når han senket nesen. Utfordringen med figurant i enden, er at han fort kan få overvær av henne, og gå mer og mer på overvær til nærmere vi kommer.... Enda en ting vi må trene på :-)

Idag har vi hatt en ny løpetur i skogen. Og det lover vel ikke bra for egen løpeteknikk, når jeg faktisk må le av egne bevegelser. Ble en kort løpetur i dag også, ca 3 km frem og tilbake, men vi stoppet midt i skogen og hadde litt intervalltrening i motbakke. 5 ganger opp og ned bakken var mer enn nok for mine lår ihvertfall :-) Vel hjemme ble det spyling av Click på terrassen, siden han SÅ KLART fant det største gjørmehullet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar