onsdag 13. februar 2013

Apporttrening

Vi hadde komt oss så godt i gang med apporttreningen, men jeg har gjort ett eller annet som har ødelagt det igjen, så da prøver vi en litt annen tilnærming...håndtarget :-)

Har satt opp trinnvis hvordan jeg skal trene fremover, og forhåpentligvis holde meg til planen også ;-)
1. håndtarget
2. holde frem gjenstand og deretter håndtarget
3. kaste gjenstand på bakken akkurat når Click snur seg mot meg, håndtarget
4. kaste gjenstand på bakken når Click står med ryggen til, håndtarget
5. utgangsstilling, gå fra Click, legge ned gjenstand og sende ut, håndtarget
6. utgangsstilling, kaste gjenstand, apport, håndtarget

Har trent litt på det inne på kjøkkenet, og det er tydelig at Click syntes dette var gøy :)
Så da tok vi det liksågodt ut på terrassen, og jeg synes gutten jobber bra, nesten uten å få pause (vi trente en del lenger enn filmen viser)


Nå skal vi trene mer, mer og enda mer på dette, så får vi kanskje en knakende god apport og melding etterhvert :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar