onsdag 15. januar 2014

Teigsøk i Ølbergskogen

Ble en liiiiten gjeng i Ølbergskogen i dag (bare meg og John) så da gikk den opprinnelige planen i vasken, men vi fikk et godt teigsøk med en gjenstand (sekk) og figurant.
Tenkte å benytte anledningen til å teste litt hvordan vi lå an, så vekslet litt på å sende han på runderingsslag og søke fritt. I begynnelsen hadde han veldig fine og lange slag, og sekken ble funnet på 2. slaget, hvor påvisningen ble på ca 150meter. Sendte han på litt flere slag, plasserte oss ifht vinden og dekket området så godt vi kunne. Visste sånn halvveis hvor John hadde lagt seg ut, men prøvde likevel å gå slik at Click dekket så mye av området som mulig. Her ser jeg at vi har litt å trene på, siden Click etterhvert tok kortere og kortere slag, og begynte etterhvert å bli litt usikker på hva han skulle gjøre når jeg sendte ut. Han løp ut, men det var ikke med den største iver, og jeg måtte jobbe han litt opp da. Han hadde en antydning til bittsnapping en gang, når han ikke helt skjønte hva jeg ville (ville ha han til å løpe opp på en bunkers), men med et lite og rolig "nei" avsluttet han bevegelsen og løp videre :) Dette var helt på slutten av søket, så litt frustrasjon og speiling av fører kanskje? Har ihvertfall fått et lite signal på hva vi må trene mer på, og ellers ble jeg veldig fornøyd med at Click er på jobb fra første sekund. Mye større radius når vi går bortover stien/veien og tydelig PÅ :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar