torsdag 27. mars 2014

LItt spor, rundering og felt

De siste ukene har vi trent relativt variert, med både spor, felt og rundering, i tillegg til en del rallylydighet de dagene vi ikke har hatt anledning til annen trening. Vurderer å melde oss på en konkurranse eller to i løpet av året, og så bra som han jobber når vi holder på, så hadde det vært moro :)

Skjønner meg ikke alltid på Click og sporene hans. Noen ganger går han som om han aldri har gjort annet, plukker alle gjenstander og bare er knallgod, mens noen ganger skulle man aldri trodd han hadde gått spor i det hele tatt. Han blir TYDELIG påvirket av vilt som krysser sporene hans, så tror nok det er der vi må legge inn giret fremover. Jeg gleder meg ihvertfall til søndag, da skal vi trene spor sammen med Kristin og Gry, og kanskje noen flere.

Feltene begynner å bli bra nå, selv om jeg ser vi må trene litt mer på systemet i søket.

På runderingen synes jeg han bare blir bedre og bedre. Forrige onsdag var vi på Alsvik hvor jeg ville ha en ukjent oppgave med to figger og løypen var knappe 300 meter. Sendte Click ut på første slaget og han stormer avgårde..... og kommer med melding på siste figg, som såklart ligger heeeelt i slutten. Lang påvisning og like langt tilbake før han sendes på neste slag. Samme oppførsel her, løper ut og finner neste figg, (1.figg) etter litt virring der ute.  Prøvde ikke å kalle han inn, for det er tydelig å se på han når han har overvær av noen, og da har jeg ikke sjanse å kalle han inn.

I går var det trening på Sviland, og vi runderte i en, for oss, ny løype (den høye skogen opp mot Tjessheim). I utgangspunktet skal denne skogen være veldig grei å rundere i, men med all rotvelten som har kommet etter januarstormene ble det noen ekstra utfordringer. Rundt, over og under veltede trær og røtter :) Begynte med tre slag rett i belønning, før jeg satte på han fastbittet og hadde to slag med melding, ett tomt og rett i belønning på andre siden.  Godt fornøyd med jobbingen på gutten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar