søndag 1. mars 2015

Søndagstrening på Dale og litt her hjemme

Idag var vi 4 stk som hadde anledning å trene på Dale. Vi fortsetter meldingstreningen, og idag var dagen for å senke fastbittet til vanlig posisjon. Kjente at jeg var litt spent på akkurat det, spesielt når vi fikk et blindslag på andre slaget. HJeg hadde tenkt funn, funn, funn, men det ble da funn, og deretter et laaaangt tomslag, hvor han trakk bakover, over midtlinja og frem på andre siden, Sendte han da direkte over mot figurant igjen, uten å belønne på midtlinja, siden jeg var 99% sikker på at han ville løpe rett på figg. Første økt ble det funn med løsbittmelding, tomt, funn med direkte belønning, to tomslag og deretter funn med løsbittmelding. Andre økt ble det funn med løsbitt, egentlig planer om ihvertfall 2 tomslag for neste funn, men vinden blåste såpass gunstig bakover løypa at han fikk figg i nesen 20-30 meter ut fra midtlinja. Ble en påvisning hvor jeg ta satte lina på Click og løp etter. Deretter ble det et tomslag hvor han trakk godt fremover, funn med løsbittmelding (skulle egentlig være direkte belønning, men bittet hadde falt ut av lommen til figg og Click hadde snappet det og løpt til meg). Avsluttet med et funn med direkte belønning der Click hadde trukket laaangt ut, dreid fremover når jeg ropte og kommet på utsiden av figg og i fertsonen hans. Avsluttet med dette, og planen videre er å bygge sakte men sikkert opp med tomslag, før vi igjen begynner å tenke på melding med fastbittet.

I kveld gikk jeg ut et asfaltspor som ble liggende knappe 5 minutter før vi gikk det. Litt utfordringer med å feste seg på sporet, siden det gikk en hund rett foran oss, men han jobbet godt og gjorde så godt han kunne. Siden jeg vet han sliter med kryssende spor er det dette vi MÅ trene mer på, men jeg ser at sporlengden må bygges sakte opp her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar