onsdag 25. mai 2016

Spor med masse forstyrrelser

Idag hadde jeg planer om å trene spor, og egentlig kryssende spor i beferdet område, men når jeg så at  sauene var sluppet ut på beite, så tenkte jeg at det var en super forstyrrelse. Jeg ba sporlegger legge sporet så vi kunne ta oppsøk tvers over jordet hvor sauene var. Sporet ble bare liggende i 1,5 time, og Click var FOKUSERT på sauene med en gang vi kom inn på jordet. Jeg koblet på sporlina og kommanderte spor, og dermed var sauene glemt. Nesen ned og høy snusefaktor :) Finner sporet og marsjerer avgårde i riktig retning. Første gjenstand lå rett før gjerdet, plukker fint og leverer. Søker videre, og prøver først videre langs gjerdet, finner ikke spor, snur etter knappe 2 meter og går i ny retning. Heller ikke der noe spor, snur og snuser mot og gjennom gjerdet, spretter over og søker videre. Neste gjenstand lå i en steinur, hvor sporlegger hadde gått fra stein til stein. Etter steinura ble det ned i høyt gress og der gikk han nok litt sekundært, så vi gikk over to gjenstander, men tror nok han var på riktig spor, for når vi kom inn i barnålsbunnen gikk han veldig nøye og rett på den rosa pipegrisen som lå i enden. FLOTT jobba av lille pelsball idag :)

 Mens vi venter på å gå sporet :) 



Tidligere i dag fikk vi prøvd dragen som Noah fikk til bursdagsgave :) Kjempegøy og Noah løp og løp :)


De aller beste gutta mine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar