fredag 3. september 2010

På båttur på land og i en ekkel kjeller

Det er så gøy når det begynner å bli flere og flere som er interessert i å trene sammen, dele erfaringer og komme med tips og triks. Ikke minst til en førstegangshundeeier som meg, som ikke alltid har helt peiling på hva hun holder på med, men kan ofte virke litt for bastant :-)

Idag var vi en tur til Fotland for å fortsette lydighetstreningen, og dagens fokus, for min del, var kjappe dekker :-) KJEMPEGØY, eller ikke så altfor mye, men det også må trenes på. Hadde med targetstick, men synes det blir så mye knoting og ting og tang å ha i hendene, så i dag LOKKET jeg alt jeg var god for. Og jammen ble det gode resultater, han hadde noen skikkelige plaskdekker, men jeg holdt på litt for lenge og så at Frost mistet en del av lysten og fokuset på slutten.
"Mental note to my self: 3-4 gode repetisjoner og så gir vi oss"

Etterpå satt både jeg og Kristin figurant for Marit og Gere. som skulle trene på melding av funnet figurant. Først ble jeg plassert bak en rist inn i et rom under klubbhuset på Fotland, Gere fant med uten problem og klarte faktisk å flytte risten og komme inn til meg også :-) Tok en ny repetisjon og da fikk Gere frem en fin melding med bringkobbelet. Deretter bar det ut for å finne Kristin som hadde lagt seg opp i en forlatt båt og Arne som hadde lagt seg i en pallehaug ute i skogen, før jeg fikk beskjed om å klatre opp i båten. Flinke Gere fant alle sammen og hadde noen fine meldinger inn til Marit igjen :-) Ønsker dere lykke til på Nordisk om noen uker :-)

Etter denne treningen tok Kristin og jeg turen til Brandalsvannet der Frost og Hera fikk løpe, leke og ikke minst BADE. Noen bilder av dagens tur


 To skjønne hvite

 Hera tar sats...

 ..og bommer litt :-)

 Litt kontakttrening måtte til

 ANGRIIIIIP

 Godbitsøk under vann


JIPPIIIIII

 Ut på tur, aldri sur

Nærmeste hund er faktisk Frost, all pelsen skjuler en tynn og fin hund

1 kommentar: