søndag 29. april 2012

Oppramsing og overvær på litt utilgjengelige plasser

11 dager siden sist innlegg og jeg har dermed store problemer med å huske hva vi har holdt på med :-)
Skal prøve å ramse opp litt her: tur til Trondheim for å være med på årsmøtet til Hvit Gjeterhundklubb, trent endel spor og overvær/rundering innimellom, trener videre på apporten (som jammen ikke er lett), trent litt på klossen (så Click begynner å bli klar over at bakbena kan brukes uavhengig av frembena) og ellers hatt en del fiiiiiiine turer rundt omkring.

I ettermiddag bar turen til Skjævelandsskogen, hvor jeg hadde avtalt med Beate å ta en liten runderingsøkt. Click fikk 5 slag med skjult figurant, men med en liten visuell påvirkning. Han løper veldig bra ut, og jeg har nå begynt å holde han litt lengre igjen på midtlinjen, for å få opp intensiteten et lite hakk til. Siden den andre figuranten måtte dra etter denne økten, ble det overvær på de neste øktene. Først la Beate seg på toppen av en trestabel


og deretter inntil et hus/skjul, men innefor et gjerde så han måtte jobbe litt for å komme helt inn til henne. På begge stedene jobbet han veldig bra, rett frem når han fikk henne i nesen, og jobbet seg fremover til riktig sted. Han klarte ikke helt å plassere henne på trestabelen, men etter litt sutring skjønte han det og kom seg opp :-)
Fikk desverre ikke bilde av huset, men her resonnerte han seg overraskende fort frem til at han måtte løpe bort fra figuranten og langs gjerdet til det dukket opp en åpning :-)

Etterpå ble det en tur ned til elva for å kjøle seg ned litt.




Etter jeg hadde lagt figurant for Saga bemerket plutselig Beate at jeg blødde fra øret. Hva som har skjedd aner jeg ikke, men slikt skjer overraskende ofte med meg :-) Tydelig at jeg slekter på mamma, siden hun er notorisk på å skade seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar