torsdag 12. februar 2015

Patruljegang i Hålandsskogen

... eller det ble vel mer på asfalten gjennom Hålandsskogen :)

Siden vi jobber med meldingene for tiden, så vil jeg variere mest mulig situasjonen for å få en god generalisering på dette. Så idag ble det patruljegang som stod på planen. Var litt usikker på hva jeg skullle trene når jeg kom,  trekken gikk innimellom overalt, men med gode figuranter så fikser de det så Click fikk full uttelling :) 4 funn, 3 meldinger med løsbitt og en direkte belønning, to funn på sporløsning og to funn ved hjelp av vinden :) Første figg var Bettina, som Click aldri har funnet før, så da ble det en eller to seiersrunder rundt henne etter han hadde tatt bittet, men han er heldigvis ikke typen som klatrer på figuranten, så da gjør ikke det noe. Nestemann lå på lesiden av vinden, men Click var veldig tydelig på at her var det et spor som han MÅTTE følge opp :)Direkte belønning og stor lykke :)  3. figg ble på overvær og melding med løsbitt, her så det ut til at han bare løp til figg, grep løsbittet i farten og rundet tilbake til meg. Mens 3.figg belønnet, sendte jeg de to andre tilbake mot bilene for å legge seg ut som en gruppe. Her slo han på sporet deres, og meldte bra (han tråkket litt på hodet til Runar i farta, men slikt må man vel forvente når man legger seg ned mot bakken bak en stein). Godt fornøyd med jobben og iveren Click viste i dag. Tror nok han hadde sett for seg at han skulle løpe mer, for han var veldig masete når vi kom hjem i går kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar