mandag 4. oktober 2010

En noe uventet forstyrrelse

Den siste uken har jeg hatt så sinnsykt med gangsperre og minimalt med energi, så Frost har gått for lut og kaldt vann. Korte tisseturer og selvaktivisering har stått på programmet da, og det merktes tydelig at Frost ikke synes dette var så kult. Han har blitt mer og mer klengete og sutrete, på lørdag bjeffet han faktisk inne, noe han aldri bruker å gjøre, for å få litt action. Gjorde ikke saken bedre at jeg har jobbet i helgen, men søndag tok jeg meg selv i nakken (da var gangsperren helt borte) og tok med Frost for å trene lydighet. Det beste hadde nok vært sportrening eller lignende i skogen, men med det SINNSYKE regnet som har vært her de siste dagene orket jeg ikke tanken en gang :-)

Fant oss et parkeringshus så vi fikk stå under tak og tenkte at dette var litt nye omgivelser for Frost og lydighetstrening. Det jeg skjønte når jeg fikk parkert var at dette var møteplassen for rånerne i byen, de kan jo ikke få våte biler, så vi fikk noen uventede forstyrrelser med motordrønn og bakluker som nesten åpnet seg pga høyt volum på bassen. Frost skjønte ikke helt hva dette var, men vi hadde en veldig fin økt hvor Frost var skikkelig sugen.

Etter en stund falt han av så da avsluttet jeg med å gjemme noen av lekene hans bak søylene i parkeringshuset som han fikk søke etter. Første gang vi har gjort dette, og gutten brukte ikke lange tiden på å skjønne hva han skulle gjøre. Gjorde dette tre ganger og hver gang kom han stormende med leken tilbake til meg for å bytte med ny leke eller godbit. Første steg til apportering og kanskje feltsøk???

1 kommentar:

  1. Flott at dere er tilbake på "jobb" :) Hørtes ut som en spennende økt.

    SvarSlett