fredag 22. oktober 2010

Snøen er her.....

...og Frost NYTER det ;-)

Spørs hvor lenge snøen blir liggende, men gøy så lenge det varer. Håper at vi får samme vinter som i fjor, så utrolig deilig med tørr og kald vinter. Har planer om å trene litt mer snørekjøring med Frost i år, hadde vært kjempegøy om vi fikk låne en spark også, men må se det litt an :-)

I går var det tid for nok en lydighetstrening og Frost var kjempeflink. Gjorde det nok litt lettere for han at det ikke var så mange hunder der i går, men han falt ikke sammen og mistet motivasjonen i det hele tatt.
Har den siste uken trent MYE på at Frost skal komme inn på venstre side, fremfor å gå rundt meg bak og ser endelig ut til at han skjønner det. Han trenger fortsatt en del hjelp når han kommer i stor fart, så da ble det lokking, men så lenge gutten skjønner det er jeg fornøyd. Og han hadde en skikkelig god læringskurve på treningen.

Prøvde en ny innfallsvinkel på innkallingen i dag for å få opp farten hans, instruktøren holdt han igjen mens jeg løp fra han, stilte meg opp og gav kommando. Han kom da stormende og den ene gangen hoppet han faktisk rundt med rumpa og satte seg til...eller nesten satte seg til for jeg ble så sinnsykt fornøyd når han hoppet rundt at jeg gikk i ekstase før han rakk å sette seg skikkelig ned :-) men han fikk belønning for at han var så giret da :-)

Vi har også kommet et stykke med fellesdekken, men må nok fortsatt trene mye på at han skal bli liggende.

Alt i alt en kjempegod dag og trening... og ikke minst at jeg klarte å avslutte mens Frost var på topp og fortsatt syntes det var gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar