mandag 12. mars 2012

Oppsummeringsblogg

Tenk så mye lettere det hadde vært å holdt kontroll på treningen til Click om jeg hadde ført en treningsdagbok, eller i det minste vært flink å skrive på bloggen for hver gang. Hver gang jeg plutselig er klar over at det er lenge siden siste blogginnlegg, tenker jeg at NÅÅÅÅÅÅÅ skal jeg begynne å føre treningslogg, men plutselig har dagene og treningsøktene gått. Jeg husker stort sett hva jeg har trent, men ikke dato og det er jo litt dumt.

Men de siste to ukene har jeg vært med på NRH-trening, der vi har fokusert på overvær, både i dagslys og i mørket. Ble litt imponert over gutten som faktisk løp over en hel grusbane på langs (kan ikke oppgi meter, for jeg er verdens verste på øyemål) + ca 20 meter, 2.gang han prøvde overvær og i mørket. Og jeg må virkelig trene på å kjenne etter hvordan vinden FAKTISK går, så jeg kan sette opp Click til suksess gang på gang på gang :-) (Istedenfor å rote rundt på åkeren)

Vi har også vært ute på egenhånd og trent litt spor. Foreløpig er det fortsatt godbitspor han går, men vi har prøvd med litt forskjellig underlag, både skogsbunn, mose, barnåler, gress og grus. Gutten jobber godt, og jeg tar lengre og lengre steg og avstand mellom godbitene. Idag prøvde jeg for første gang et spor som hadde hatt litt liggetid, ca 40 minutter, hvor vi gikk en skogstur mens vi ventet. Jeg ville rett og slett se hvordan han jobbet når han hadde fått løpt ut det meste av kruttet sitt. Og gledelig nok, så gikk gutten på med liv og lyst... det gikk nok litt tregere enn når han kommer rett fra bilen, men det var jo forventet :)

I helga var vi (jeg, Geir og Noah) bortreist, så da var Click på ferieopphold hos "tante" Hera og Kristin. Der hadde det gått i hundre nesten hele tiden, men de hadde klart å roe seg litt innimellom (med god hjelp av Kristin) :-) Når jeg hentet han i går og utover kvelden var han sitt sedvanlige jeg, men i dag har han lagt og sovet stort sett hele dagen (bortsett fra turen på Dale og det 40-minutter gamle sporet). Det er hardt å være feriegjest med så kjekke verter :-) Kristin har skrevet litt om besøket i hennes blogg som du finner --> her

1 kommentar:

  1. Kjekt å lese om Click sin NRH trening! Var kjempekos å ha ham her, han er en hjerteknuser :)

    SvarSlett