torsdag 1. november 2012

Jakten på melding

Onsdag hadde jeg avtalt å møte noen av de som var med på helgens kurs for å trene på melding. Føler ikke helt vi kommer videre, men det betyr kanskje bare at jeg ikke har fått ting skikkelig på flyt ennå?? Click har skjønt det med å komme i utgangsstilling (nesten som defaultadferd (UT)), han holder fint bittet når jeg presenterer det til han i utgangsstilling (UT1), og tok bittet i 80% av gangene når jeg presenterte det før han kom i utgangsstilling (UT2).  Deretter (tror jeg, om ikke før) la jeg på avstandsbelønning vha figurant i UT1, som fungerte supert, og deretter avstandsbelønning vha figurant i UT2, som ikke funker. Nå slipper han bittet nesten hver gang det blir presentert som UT2, og bruker laaaang tid på å komme i utgangsstilling, men holder bra om jeg venter til han kommer i utgangsstilling.

Herregud ...prøvde å lese gjennom avsnittet over nå, og om noen skjønner dette i det hele tatt så er dere jammen gode :-)

Planen videre er å presentere bittet når han er på vei inn til meg, og bruke avstandsbelønning vha mat i skål, så ser vi hvordan det blir. Går ikke det, så vet jeg jammen ikke what to do.... må tenke og fundere litt :-)

1 kommentar:

  1. Vil helst se dette i praksis ;-) pleier ikkje være noe "hokus pokus", kanskje bare noen små finjusteringer som skal til. Men denne lørdagen dømmer jeg A prøver og neste er jeg på instruktørsamling. Den 17 skal jeg på trening. Ta det litt rolig m meldingstreningen fram til da. Tren mye vanlig apportering med mange gjenstander og på flere steder også m forstyrrelser.

    SvarSlett