onsdag 14. november 2012

Patruljegang i Sandvedparken

....eller kveldstur i Sandvedparken?? Det var ihvertfall det Click trodde vi var på til å begynne med. Tuslet litt rundt, luktet på gresset og buskene, tisset litt og tok livet med "ro". Helt til han fikk overvær av noen i paviljongen :-) Tydelig markering og han SKULLE dit. Belønning av Runar før vi tuslet videre, og da var gutten PÅ!!! Hadde vel ikke tid til å vente på oss, så han stormet fremover, og fant Beate borte i buskene. Mens Beate belønte han ba jeg Runar løpe tilbake og over på andre siden av elven, inni en av buskene der, så vi ville gå forbi han når vi gikk tilbake mot bilene. Veldig tydelig av Click fikk han i nesen for han tok ut og virkelig løp alt han kunne fremover. Tydelig at forrige overværsøkt på Orrestranda var friskt i minne, for han løp laaaaangt med en gang han fikk ferten, problemet var bare at han lå nesten ved siden av der han satte i gang med løpingen :-) Click lette og lette, men klarte ikke finne (logisk nok siden han hadde løpt forbi). Vi gikk tilbake langs veien, og da fant han Runar nesten med en gang vi gikk forbi.

Andre økt gikk vi samme runden, men Runar og Beate la seg på andre steder nå. Akkurat når jeg tok Click ut av bilen kom det en psykisk utviklingshemmet med to personal gående, og såklart gikk dei inn den veien vi trente (ikke lysløypa) :-) Jaja ekstra forstyrrelse. Tok Click med meg og slapp han løs når vi hadde passert de. Ingen antydning til å løpe bort til de, selv om det kom litt lyder , og han satte av sted igjen. Denne gangen fant han figuranten som lå lengst bort fra oss først, så han var vel ca 100meter fra meg i belønningen. Etterpå var det Beate som skulle finnes igjen, og det var ikke tvil om at Click visste hva han holdt på med, siden han sprang "tulling" og lette og lette. Hoppet over og nedi de små elvene, og rett etter det ene hoppet tror jeg nesten han traff Beate i landingen :-) SUUUUPER belønning der ja :-) Runar var da blitt sendt rett over brua og bedt om å legge seg på den første egnede plassen. Holdt Click i bånd, men det var tydelig at han været ett eller annet, så jeg slapp han løs når jeg så han var på. "Finn mann" og han stormet fremover ca 100 meter på stien. Kalte han inn igjen og da roet han seg såpass at han lette i nærområdet jeg stod i. Runar hadde lagt seg opp i skråningen, og Click hadde litt problemer med å lokalisere han skikkelig, men endelig ble han også funnet :-) Som et siste funn lå Beate nesten helt ved bilene.

Super fornøyd med innsatsen til Click i dag, når han endelig skjønte hva han skulle gjøre :-) Men det jeg sikkert skulle gjort var å ha en lang line på han og la han jobbe på den avstanden fra meg? Ellers så viste han ingen interesse for folk som løp og gikk på stien, noe jeg synes er veldig greit foreløpig, men etterhvert skal han jo melde på gående figuranter også.
har skrevet det før, og skriver det igjen... nå må vi intensivere meldetreningen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar