lørdag 4. mai 2013

Hmmmmm....

..hvor skal jeg begynne i dag?? Har vært på NRHtrening og i dag var det spor som stod på tapeten, nærmere bestemt 6 små spor med gjenstand og deretter ball noen meter lenger fremme. La Click i dekk, midt i sporet, og sendte han avgårde. Ingen tvil om at han tar sporet, men gjenstandene er det verre med. Han lukter og viser litt interesse, men det er såpass lite at jeg blir usikker på om det er gjenstand fra sporlegger, eller noe annet som tilfeldigvis ligger i sporet. Men når jeg tenker meg om, så viser han ingen interesse for andre ting i sporet, så det er nok hans måte å markere bittelitt på. Jeg må bare bli flinkere og bygge opp interessen for gjenstandene, og en måte å gjøre det på er å ikke ha slutt, bare gjenstander i sporet (håper jeg) :)
De 4 første sporene gikk vi etter ca 2 timer, og de to siste lå i 4,5 timer. Ingen forskjell i sporadferd på noen av sporene, uavhengig av alder :)

Innimellom de to øktene la jeg ut et spor på ca 100-150meter, med 3 gjenstander i og ingen slutt. Før vi gikk dette sporet trente jeg litt dekkmarkering på ulike gjenstander for å gi han en liten oppvekker/pekepinn på hva vi holdt på med. Han tok sporstart veldig bra, og markerte supert på de to første gjenstandene, og bittelitt på siste gjenstand.

Mental note: BELØNN gjenstandsmarkering med HALLELUJASTEMNING!!!!!!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar