søndag 4. juli 2010

Hardt å ha besøk :-)

 I går hadde Frost en travel dag - først var det en tur til Stavanger hvor vi hadde intensiv bytrening med MAAAANGE mennesker. Som "alle" vet er det Grand Slam Beachvolley i Stavanger denne uken, et arrangement som er kjempepopulært og folk kommer i hopetall. Frost gikk veldig fint sammen med meg hele tiden, satte seg ned når jeg stoppet og hvis jeg ble stående mer enn 2 minutter la han seg rett og slett ned (uavhengig av at folk gikk rundt han på alle kanter)Da ble jeg skikkelig imponert, det eneste han reagerte på hva når en maskot kom gående mot han med et SINNSYKT stort hode.Det kom jo også mange bortom for å spør hva slaags rase Frost var, om han var ulv og alt mulig annet. Frost tok dette på strak arm og satt fint når folk hilste på han. Lot noen unger kose skikkelig med han og brydde seg ikke når en psykisk utviklingshemmet dame stakk fjeset sitt helt opp i fjeset til Frost. Det som var litt morsomt å se var at når han hadde fått nok, bare snudde han hodet bort og da gikk ungene sin vei, uten at jeg trengte å si noe til de. Litt stolt av gutten ;-)

Deretter bar det hjem hvor jeg hadde avtalt med Ida at vi skulle begynne prosjekt "Frost-og-Kira-skal-bli-perlevenner-og-synes-det-er-helt-greit-å-ligge-og-slappe-av-sammen-fremfor-å-springe-tulling-etter-hverandre. Derfor var det tur rundt Brandalsvannet der de fikk løpe og leke og slite seg ut, før vi kom hjem til oss og de fant roen etter relativt liten tid. Dette er første gang Frost har en annen hund i huset og det gikk over all forventning. Jeg tror nok de kommer til å bli gode venner etterhvert, de trenger bare litt veiledning :-)


To gode venner

 Frost har litt lyst på beinet som Kira tygger på

Det er tydelig at det var en krevende dag for Frost i går, for nå ligger han strak ut og bare sover. Hadde en plan om å trene lydighet i dag, men vi får se hvordan dagen blir, kanskje vi får tatt en økt til kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar