søndag 14. november 2010

1 km langt spor

Jeg har i lengre tid tenkt å utfordre Frost litt på lengden spor han går, både for å se hvor mye han tåler og hva vi må trene videre på. Og jammen overrasket gutten meg skikkelig...

Siden dette var første gang jeg gikk med GPS, og jeg ikke er så teknisk innstilt selv, så ble begge runder tatt på en gang, men kartet gir ihvertfall et overblikk over hvordan Frost går.  Jeg brukte ca 30 min på å legge det ut, og Frost brukte ca 23 min på å gå det.

Øverst i kartet ser dere hvor han hadde det største avstanden til sporet, dette var ca 18 meter fra sporkjernen. Jeg var ikke klar over at avstanden var så stor mens vi gikk, så her har han jobbet seg inn på sporet igjen helt uten påvirkning fra meg :-)

Det han hovedsakelig sliter med er vinklene, for da roter han litt rundt og virker som om han finner retningen på en slump. I tillegg tror jeg at jeg har gitt han litt feillæring her. Jeg lar han gå hele linen ut, mens jeg står 1-5 meter fra vinkelen og lar Frost jobbe selv, men ser at jeg roser for tidlig når han velger riktig vei. Jeg burde nok heller vente noen få meter til, så det er han selv som velger retningen basert på snuten sin og ikke min stemme/ros.

Dette prøvde vi å trene på i dag, mange kort-korte spor med vinkel høyre eller venstre, men ser at her jeg trenger mye hjelp på denne typen trening. Heldigvis skal vi på sporkurs neste helg, så da satser jeg på å få god hjelp til dette.

Siden været ikke er det beste her for tiden så blir det lite bilder av treningene, men håper været blir bra til kurset neste helg,

2 kommentarer:

  1. Veldig kjekt å lese om Frost sin sportrening. Sånn GPS må jeg også få meg. Det var jo genialt. Da må jeg nok gå på GPS kurs hos deg. hehe

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er blitt. Kjekt å se hvordan dere går sporet også. Fikk noen ideer her...

    SvarSlett