mandag 10. januar 2011

Hormoner eller syk???

Frost har vært veldig rar i det siste. Eller rar er kanskje ikke det rette ordet, heller ufokusert og lite utholdende mentalt. Fysisk er han den samme gamle, løper rundt og snuser når vi er på tur i skogen. Tar seg noen raptuser innimellom og ser ut til å NYTE livet. Vel hjemme legger han seg til å sove og slappe av slik han alltid har gjort.
MEN.... når vi går tur i bånd er han MANISK på å snuse, markere, snuse, slikke, snuse, markere osv. Inne når vi trener er han slått ut etter 5 minutters trening, eks 2 min jobb, 2 min pause, 2 min jobb, to min pause, 1 min jobb. Da sover han tungt i 3-4 timer, nesten som om han er i koma.
Slik har det egentlig vært siden vi kom tilbake fra juleferien. Han er jo ca 20 mnd nå, og godt og vel inni den siste puberteten (forhåpentligvis). Jeg håper virkelig det er dette som er bakgrunnen for oppførselen hans og han ikke er syk, men forrige uke var vi jo til dyrlegen med Frost for den årlige helsesjekken og alt så bra ut da. Vil jo tro hun hadde sagt noe om det skulle være noe.

Kan også være naboens tispe som har løpetid som gjør at han er helt i "apeland" for tiden. Hun kom løpende bort til Frost, stilte seg opp og brettet halen til sides :-( Men denne skal være over nå, så da håper jeg virkelig at Frost også vender tilbake til sitt vanlige jeg igjen. (Hvis det er det som er problemet da)

2 kommentarer:

  1. Håper at det bare er hormonene som er på tur. :) Ivo som aldri har brydd seg noe særlig om løpetisper, siden har har vært på tur med løpetisper i forbindelse med konkurranser støtt og stadig samt hatt en del av de rundt seg. Men nå var vi på besøk hos noen venner som hadde en løpetispe og dette var VIRKELIG kjekt. Guttungen mannet seg opp han og smisket og gjorde seg til. Måtte snakke noen ganger til han før han la seg ned og ble liggende, men dagene etter var han helt rar. Alle tisper måtte sjekkes ut før han fant ut at det ikke var noe spennende. Snusing og styring på tur ble det også i noen dager før han endelig ga seg. Så det er rart hvordan de hormonene slår ut.

    SvarSlett
  2. Vil nok tro det er tispe med løpetid som har satt han ur spill. Kan jo være flere løpetisper i området også, de kjenner lukten på lang lang vei!!

    Blir man forelsket så blir man, og da kan det jo være veldig vanskelig å konsentrere seg om annet :-) Ikke rart gutten blir sliten da!

    SvarSlett