søndag 1. november 2009

Helgekurs i hverdagslydighet med Siddis Hundeskole

Denne helgen har det vært full rulle for Frost og meg. Fra morgen til kveld (egentlig ettermiddag, men det trenger vi ikke si til noen...) har vi vært sammen med 4 andre hunder og trent på hverdagslydighet med Siddis Hundeskole. Første dag var det hovedsakelig repetisjon av hva vi hadde jobbet med på valpekurset, kontakt uten/med forstyrrelser, sitt, passering og båndtrening. Selv om vi jobbet med det under hele valpekurset er dette noe som ikke kan bli trent for mye på og jeg ser at jeg har et stykke igjen medkontakttreningen med Frost. Føler at har vi kontakten inne, får vi en del annet gratis :-) Første dagen har jeg ikke bilde av, siden vi var mye ute sammen alle hundene på en gang og da er det nok for min del å holde styr på Frost ;-)

Dag to begynte med teori om klikkertrening, targeting og shaping +++++++++++++++
Mye å huske på, og altfor få armer å utføre det med.
Under ser dere bilder av hundene som var med på kurset. Fikk ikke tatt bilder av Frost og meg, men en annen som var på kurset tok også mange bilder så da håper jeg å få de om en stund.



Cora (pincher ca 1 år) prøver seg på target


Her prøver de seg på shaping opp på en trekloss



Dexy (blanding av border colli + noe mystisk, ca 1,5 år) trener inn shaping


Oya (malle ca 10 mnd) var en racer på shaping


Shaping


Candy var en aldeles nydelig, übersosial cavalier på ca 8 mnd (tror jeg). Dumt bildet ble tatt med blitz, for hun hadde en fantastisk blikk :-)


Shaping på trekloss pågår

En kjempegøy helg som gav mye inspirasjon til videre jobb. Ser at Frost jobber kanonbra i begynnelsen, men han blir fort sliten og da bikker det litt over for hans del. Da er ALT på bakken veldig spennende å lukte på og alt annet enn kontakt med mor er interessant. Dette viser at jeg må bli flinkere å lese Frost og heller avslutte litt tidligere, og helst med en heidundrende fest :-) Mye å huske på for en førstegangshundeeier, men FY SØREN SÅ GØY.... Gleder meg til å melde meg inn i Dalane Hundeklubb og få ukentlige treninger. Håper bare vi kommer i kontakt med noen i Egersund eller området rundt som også er interessert i å trene litt spor sammen med oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar